Uute rehvide hinnavahe

Kui olete kunagi ühendust võtnud mõne rehvitöökojaga, et oma sõidukile uusi rehve muretseda, teate kindlasti, et peaaegu igale sõidukile pakutakse suurt valikut rehve. On kalleid tuntud brände, keskmise hinna ja kvaliteediga ning odavaid brände, millest tihtipeale kuulete esimest korda.

 

Sõltuvalt sõiduki aastasest läbisõidust ja teeoludest, võib rehvivalik osutuda äärmiselt keeruliseks. Kallite ja odavamate rehvide omadustega tutvumisel võib tekkida kiusatus hinna põhjal otsustada, analüüsimata, kas kallim rehv on oma hinda väärt. Järgnevalt anname ülevaate erinevate hinnaklasside rehvidest.

 

Kallid rehvibrändid

 

Kallimatest rehvibrändidest rääkides, peaks kohe meelde tulema Continental, Nokian, Michelin jne. Need rehvitootjad, kuigi nende toodetud rehvid on samamoodi ümmargused ja õhkupidavad nagu odavamate tootjate rehvid, suudavad Teie rahakoti kiiremini tühjendada, kui õhk katkisõidetud rehvist väljuda.

Kuid soetades n.ö.- premium klassi rehvi, maksate ka rehvi tehnoloogiale, inseneritööle ja ohutustestidele tehtud kulutuste eest, mis on teinud selle rehvi vastupidavamaks ja samuti ohutumaks.

Igal aastal tehakse hulganisti rehviteste, mille tulemused annavad premium klassi rehvidele selged eelised odavamate rehvide ees. Suurimateks eelisteks on suurem vastupidavus, parem pidamine ja väiksem kütusekulu. Kui kavatsete igal aastal sõita pikki vahemaid või satute tihti sõitma suurtel kiirustel, soovitame valida rehvid just premium klassist.

Keskklassi rehvid

 

Need jäävad rehvituru kallimate ja odavamate rehvide vahele. Enamasti on tegemist kallite brändide samalaadsete toodetega, mida tihtipeale toodavad samad tehased – teise brändinimega. Barum – Continentali tehas, Sava – Goodyeari ja Dunlopi kontserni haru, mille rehvid on ka nendepoolt disainitud ja mille kvaliteet on samuti nendepoolt garanteeritud.

Tihtipeale kasutavad need brändid endiste premium klassi brändide rehvimustreid. Näiteks Goodyear tootis naelrehvi Ultra Grip 500, mis sai ülipopulaarseks ja võitis tootmisajal paljud rehvitestide väljakutsed. Goodyear hakkas uusi naelrehve tootma mudelinimedega Ultra Grip Extreme ja- Ice Artic, kuid Dunlop tootis täpselt sama Ultra Grip 500 mustriga rehvi nimega Ice Response edasi. Milleks head asja lõpetada, eks?

Sellised rehvid pakuvad head kompromissi hinna-kvaliteedi suhtele, olles soodsamad kui tippbrändide rehvid, kuid samas kasutades samade tootjate tehnoloogiat ja kogemusi.

Eelkirjeldatud rehvid ei ole just kõige värskem rehvi-tehnoloogia tipptoodang, mis tegelikult on oluline vaid kõige nõudlikumale sõidukiomanikule, kuid sobib ideaalselt  keskmisele tarbijale. Eesti tingimustes on see mõistlik valik.

Säästurehvid

 

Võtmeküsimus odavate rehvide soetamisel on järgmine:- kas saate seda, mille eest maksate, ehk kas hind vastab kvaliteedile ja kas majanduslikult jääte pikemas perspektiivis võitjaks? Vastus on segadusse ajavalt “võib olla”.

Sellised rehvid on loodud pigem väiksematele kiirustele ja linnateedele. Samuti sõidukitele, mille aastane läbisõit on väiksem. Paljud tänapäeva autojuhid ei tee odava ja kalli rehvi sõiduomadustel vahet. Eriti linnaliikluses, kus kiirused jäävad väga väikeseks ja pole enamasti karta ka vesiliu ohtu.

Odavama rehvi ostja teab tihtipeale, et ta sõidab autoga vähe. Talle on pigem olulised seadusest tulenevad rehvimustri jäägi näitajad kui kurvis külglibisemist takistavad omadused või muud näitajad, mille arendamisega on kallima brändi rehvitootja vaeva näinud.

 

Otsuse teeb lõpuks tarbija, rehvimüüja töö on soovitada sõidukiomanikule võimalikult sobivat rehvi.

Pirita Rehvid

 

Goodyear Ultra Grip 500

Ultragrip-500_tcm2221-111895